Tippek és trükkök: Így készülj fel hatékonyan a BNI találkozókra!

Névtelen terv

Mennyi üzletet fog hozni?

Sokan azt mérlegelik, amikor a BNI csoportba való jelentkezésről döntést hoznak, hogy
vajon mennyi üzletet fog hozni ez a lehetőség. Ez persze egy fontos szempont, amit végig
kell számolni, ugyanakkor saját tapasztalatom szerint a LEAD-eknél és a megkötött
üzleteknél is sokkal nagyobb értéket fog teremteni az az idő, amit a BNI tagság a céges
stratégiád csiszolására fordíttat veled.

Az első lépés tehát, hogy hétről hétre tedd rá a fókuszt a vállalkozásod stratégiájának
fejlesztésére. Tedd fel magadnak és válaszold is meg az alábbi kérdéseket:

  • Mi a személyes célom a vállalkozásommal?
  • Mi a célom ezen a héten a saját munkámmal? Hogyan tudom számszerűsíteni?
  • Mit várok a csapatomtól a héten? Hogyan tudom feléjük kommunikálni? Milyen támogatásra van szükségük tőlem ehhez?
  • Milyen rendezvény, újdonság, új termék/szolgáltatás aktuális a héten/hónapban nálunk?
  • Melyik a legfontosabb termék/szolgáltatás, amit a héten értékesíteni akarunk, vagy milyen területen van szükségünk leginkább minőségi beszállítóra vagy stratégiai partnerre?
  • Ki az ideális vevőm vagy szállítóm, akihez kapcsolatot keresek? Melyik iparág?
  • Milyen típusú vállalkozás/személy? Konkrétan melyik cég/magánszemély? (cégeknek érdemes utánanézni a cégjegyzékben, opten.hu vagy bisnode.hu oldalakon) Ha cég, akkor melyik pozícióban lévő embert kell megszólítanom a sikerhez? Ki tölti be konkrétan az adott cégnél ezt a pozíciót? (ez utóbbi kérdésre korábban sokkal nehezebb volt választ találni, ajánlom, hogy tedd próbára a ChatGPT-t és másodpercek alatt kiderítheted a választ, ha nem változott mostanában)
  • Hogyan lehet felismerni az ideális vevőimet? Mi a problémájuk? Mitől nem tudnak aludni? Mi jellemzi őket általánosságban?
  • Milyen megoldást nyújt az én termékem/szolgáltatásom? Hogyan lehet fél mondattal meggyőzően felkelteni az igényt?

Számos további kérdést lehetne még ide írni, mindegyiknek az a célja, hogy
céltudatosságodat és az ügyfeleid valódi igényeit jobban megértsd és megfogalmazd. Ez
elengedhetetlen, hogy 30 másodpercben jól tudj kapcsolatot kérni, azonban ennél sokkal
többet ad számodra: tudatosságot visz az üzleti működésedbe, ráadásul ráteszi
tudattalanod fókuszát arra, amire szükséged van. A hatás varázslatos, próbáld ki!

A fenti úton elindulva érdemes kialakítani a 30 másodperces bemutatkozást az úgynevezett
Kérek szekcióra. Van, aki le is írja és vagy megtanulja, vagy profin felolvassa (dupla monitort
vagy jó helyre állított külön webkamerát javaslok, ha ezt a módszert választod, hogy ne
tűnjön úgy, mintha olvasnád, amikor olvasod! 😛 ), de még ütősebb lesz a bemutatkozásod,
ha csak az irányvonalat döntöd el előre és fejből mondod a bemutatkozást. Azonban az
időtartásra érdemes nagyon figyelni: kellemetlen érzés túllépni az időhatárt és hallani az idő
lejártát jelző csengetést, illetve a hitelességet is úgy tudod építeni, ha betartod a
játékszabályokat ezen a téren is. Ehhez az elején fontos, hogy időmérés mellett próbáld el a
szövegedet, idővel profi leszel és erre már nem lesz szükséged.

Ha megvan, hogy kihez kérsz kapcsolatot, akkor vidd fel a REGIN felületen az adatok közé,
hogy a jelenléti íven is megtalálható legyen kérésed. Online csoportként ennek különösen
nagy jelentősége van, hiszen vendégeink ezzel a papírral a kezükben távoznak a találkozóról, az ott található üzenet lényegesen tovább meg fog maradni náluk, illetve a 30-
50 bemutatkozás között nem biztos, hogy mindenki minden szavadra tud figyelni, fontos,
hogy írásban is meglegyen.

Jusson eszedbe a találkozó előtt előkészülni:

  • nyomtasd ki a REGIN-ről a friss jelenlétit, hogy követni tudd a bemutatkozásokat és jegyzetelni is sokkal könnyebb úgy. Érdemes kedd reggeli verziót leszedni és nyomtatni, hiszen lehetnek utolsó pillanatban módosítások.
  • toll, ceruza a jegyzeteléshez
  • pohár víz, kávé vagy egyéb szükséges fogyasztási cikk, hogy teljes figyelemmel legyél a találkozón
  • töltő a laptophoz, egér és minden egyéb technikai kellék, amire neked szükséged lehet
  • tartsd észben lenémítani a telefonod, majd a találkozó után vissza, hogy újra elérjenek
  • hogy jól látható legyél, szemből érdemes a fényt engedni magadra, célszerű egy plusz, mozgatható fényforrást is beszerezni, mert az online térben fontos, hogy jól látható legyen a kameraképed
  • teszteld a kamerát, mikrofont!
  • teremts nyugodt munkakörnyezetet, lehetőleg csak te legyél a találkozó során a helyiségben.

Ha ez mind megvan, akkor nincs más hátra, mint élvezni a találkozó minden izgalmát,
komoly gondolatát és vicces megszólalását. Sikeres netWORKinget kívánunk!

Kapcsolódó cikkek

felelos-ember-video Bemutatkozik a Felelős ember stratégiai kör

Mesés együttműködés, valós hatásgyakorlás

gal-csilla Jószolgálati nagykövet

Sziasztok, Gál Csilla vagyok, a …

Csatlakozz hozzánk a következő üzleti találkozón!

Nézd meg, hogyan segíthetnek az üzleti találkozóink a kapcsolatépítésben és szakmai növekedésben. Minden héten új lehetőségeket teremtünk tagjainknak és vendégeinknek, hogy bővítsék hálózatukat, megosszák szakmai tudásukat, és előmozdítsák üzleti céljaikat egy barátságos és támogató környezetben. Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy csatlakozz hozzánk és tapasztald meg te is a közösségi együttműködés erejét!

Regisztrálj most!